Elk autobedrijf is anders, maar uiteindelijk wil iedereen hetzelfde: tevreden klanten. Daarom hebben wij een nieuwe garantieoplossing ontwikkeld, namelijk de Keuring & Garantie. Deze garantieoplossing draagt bij aan een positieve klantbeleving.
Tot op heden kon u uitsluitend bij de verkoop van een auto garantie afsluiten, maar daar komt nu verandering in. Met de Keuring & Garantie is het mogelijk om een garantie af te sluiten op het moment dat uw klant bij u binnenkomt voor een onderhoudsbeurt, APK of vakantiecheck. De garantie is afsluitbaar voor auto’s tot 12 jaar en 200.000 km.
In samenwerking met een aantal vestigingen van Bosch Car Service zijn we een pilot gestart om de Keuring & Garantieaan te bieden. Want hoe fijn is het om ook na het onderhoud aan de auto weer veilig en met zekerheid onderweg te kunnen zijn!
Om in aanmerking te komen voor garantie dient er eerst een acceptatiekeuring uitgevoerd te worden volgens de template van Autotrust. Eventuele problemen kunnen dan direct verholpen worden. Nadat Autotrust de acceptatiekeuring beoordeeld en goedgekeurd heeft, wordt de auto definitief geaccepteerd voor garantie. Met de Keuring & Garantie ontzorgt u uw klant en zijn onverwachte kosten door defecten aan de auto verleden tijd, want die kapotte versnellingsbak wordt gewoon vergoed. Zo geeft u net dat stukje extra service aan uw klant, zonder dat u zelf risico loopt op garantiekosten.
Wat te doen bij een claim?
Ondanks het onderhoud en de garantiekeuring kan het toch voorkomen dat de auto niet meer start, de versnellingsbak of de brandstofpomp kapot is. In dat geval kan de consument gewoon terecht bij het autobedrijf waar de garantie is afgesloten. Maar wat als deze nou net aan de andere kant van Nederland is? Gelukkig bieden we de Keuring & Garantie aan met landelijke dekking. Wanneer de consument verder dan 50 km van het autobedrijf vandaan is, dan kan deze terecht binnen het netwerk van aangesloten autobedrijven. Wel zo handig!