Skip to content
Autotrust11.november.20242 min read

Het verhaal van José: de dynamiek van sales binnendienst bij Autotrust

Een kijkje in onze keuken, waar José van der Meulen, de coördinator van sales binnendienst, het kloppende hart is van ons klantcontact. In haar verhaal vertelt José over de dagelijkse gang van zaken, de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd en wat en ons uniek maakt in de dienstverlening. Eén ding is zeker: met die passie voor klantenservice zit het wel goed.

Even voorstellen… Wie is José?
“Mijn naam is José van der Meulen en ik ben de coördinator van sales binnendienst bij Autotrust. Ik ben sinds juni 2023 bij het bedrijf. Het bevalt me erg goed. Voorheen werkte ik bij een groot bedrijf, maar hier bij Autotrust geniet ik van het werken in een kleiner team. Het persoonlijke contact en de korte lijnen zijn aspecten die ik erg waardeer.”

Met wie heb je dagelijks voornamelijk contact en wat zijn de meest gestelde vragen?
“Meestal heb ik contact met zakelijke klanten, met name autobedrijven. De meest gestelde vragen zijn vaak praktisch van aard, vragen over aanmelden via het portaal, vragen over non-conformiteit en zaken met betrekking tot aftersales.”

Vind je dat Autotrust transparant communiceert met klanten en waar zie je dat terug?
“Ja, absoluut. Transparante communicatie is echt een kracht van Autotrust en dat zie je overal in terug, zowel in onze interne processen als in ons klantcontact. We proberen zoveel mogelijk informatie binnen een bepaald kader aan de klant te bieden en streven ernaar om klanten zelfredzaam te maken met betrekking tot bepaalde zaken.”

Wat kan er nog verbeterd worden in de communicatie met klanten?
“Hoewel we al behoorlijk proactief zijn, kunnen we nog actiever het contact opzoeken om feedback te vragen van onze klanten. Die feedback is namelijk waardevol en kan worden gebruikt om onze processen en dienstverlening te optimaliseren. Een concreet en simpel voorbeeld is het verstrekken van onze voorwaarden in het Engels, iets wat een aantal van onze klanten erg op prijs zullen stellen.”

Wat is de vreemdste vraag die je ooit hebt ontvangen?
Ik vind niet snel een vraag vreemd; zaken die voor ons heel logisch zijn, zijn dat niet altijd voor onze klant. Die vragen houden ons juist scherp.
Ik herinner me wel een keer dat een particuliere klant belde met een vraag over een vreemd geluid dat zijn auto maakte. Daarbij probeerde hij het geluid na te bootsen. Hilarisch.”

Wat vind je leuk aan het team en het bedrijf?
“Wat ik echt leuk vind aan ons team is de onderlinge sfeer en de korte lijnen die we hebben. Ik voel me echt onderdeel van een toegewijd team. We spreken elkaar aan en delen zowel positieve feedback als complimenten, wat heel belangrijk is voor het groepsgevoel en onze gezamenlijke groei als professioneel team.”

GERELATEERDE ARTIKELEN