Skip to content
Algemene garantie uitleg
Overzicht van hoe de garantie van Autotrust werkt.
 
FAQ / Vragen
Heeft u vragen? Wij hebben op de meest gestelde vragen, alle antwoorden verzameld!
 
Vormen van garanties
Uitleg van de verschillende garantievormen, voorwaarden en aanvullende garanties.
 
Pechhulp
Met pechlangs de weg? Geen vervangend vervoer? Met Pechhulp van Autotrust is dat allemaal geregeld.
 
IMAGE (4)
Defect melden?
Heb je een defect aan je auto en wil je dit melden? 
 
Hoe werkt een

Defect melden

Defect melden bij Autotrust: Hoe werkt het?

Heeft u een defect aan uw auto? Bij Autotrust staan we klaar om u te helpen. Of het nu gaat om een kapotte versnellingsbak, een storingslampje of een sensor die niet werkt, u kunt eenvoudig en snel een defect melden via onze Autotrust Portaal. 

Het is belangrijk dat u een defect zo snel mogelijk meldt zodra u merkt dat er iets mankeert aan uw voertuig. In ieder geval binnen 5 dagen. Dit helpt om verdere defecten te voorkomen en zorgt ervoor dat u snel geholpen wordt.

Het melden van een defect bij Autotrust gaat eenvoudig en snel. Volg de volgende stappen:

  • Stap 1: Log in op uw persoonlijke Autotrust-account.
  • Stap 2: Vul de huidige kilometerstand, een omschrijving van het defect in met de datum van de ontdekking. 
  • Stap 3: Bekijk op de aanstuurkaart alle garages waar wij een samenwerking mee hebben. Maak een afspraak met een garage in uw buurt voor een diagnose. 
  • Stap 4: De diagnose wordt gesteld door de garage en aan ons gemeld, wij gaan dan kijken of het past in de voorwaarden, zo ja, dan geven wij akkoord op de reparatie.
  • Stap 5: De reparatie wordt uitgevoerd en wij betalen zoals afgesproken de juiste kosten zodat u zonder stress, de weg weer op kunt!

Wanneer uw defect is gemeld

Na het indienen van uw defect en de diagnose van de garage, neemt Autotrust uw aanvraag in behandeling. 

U ontvangt indien het defect gedekt is onder uw garantie een goedkeuring van Autotrust. Hierna mag u de auto laten repareren.

 

Veel gestelde vragen over het claimproces

  • Hoe lang duurt het voordat een defect wordt goedgekeurd? Zodra wij de diagnose binnen hebben, streven wij ernaar om binnen 2 werkdagen te reageren. Vanwege drukte, kunnen wij dit niet garanderen.
  • Kan ik mijn auto laten repareren voordat het defect is goedgekeurd? Nee, indien u uw auto laten repareren zonder goedkeuring van Autotrust vervalt het recht op vergoeding.
  • Bij welke garages kan ik terecht voor reparaties? Autotrust heeft een landelijk netwerk van garages waar u terecht kan. Kijk in uw portaal voor een garage bij u in de buurt.

Heeft u nog vragen over het indienen van een defect of wilt u meer informatie over uw garantie? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice of bekijk de veel gestelde vragen op onze website.

 

 

Makkelijk en snel een defect melden

Een defect is al vervelend genoeg. Daarom willen wij het melden van een defect zo makkelijk mogelijk maken. In het Autotrust Portaal kunt u snel het defect melden en alles inzichtelijk bijhouden.
Autotrust monteur repareert auto
Waar kan ik mijn

Auto repareren

Waar kan ik mijn auto laten repareren?

Als u een reparatie aan uw auto nodig heeft en u heeft een Autotrust garantie, wilt u snel en makkelijk geholpen worden. Gelukkig biedt Autotrust een landelijke dekking met een groot netwerk van betrouwbare garages waar u terecht kan voor reparaties. Waar u ook bent in Nederland, er is altijd een garage bij u in de buurt!

Zo werkt het:

  1. Defect melden: Zodra u een probleem met uw auto heeft, meldt u eenvoudig uw claim via onze website of het klantportaal.

  2. Vind een garage: Tijdens de defectmelding krijgt u een aanstuurkaart te zien met alle dichtstbijzijnde garages die aangesloten zijn bij ons netwerk. U hoeft dus niet zelf op zoek naar een garage; wij laten u direct zien waar u contact mee op kunt nemen!

  3. Afspraak maken: Zodra u de dichtstbijzijnde garage hebt geselecteerd, neemt u contact op met de garage om een afspraak te maken. Dit geeft u de flexibiliteit om een datum en tijdstip te kiezen die u het beste uitkomt.

Wilt u weten hoe het precies werkt of direct een defect melden? Log dan in op je klantportaal en ontdek zelf hoe makkelijk het is!

Rectangle 20

Hulp nodig?

Wij helpen u graag verder!