Skip to content
camper
Autotrust04.april.20253 min read

Het verhaal van... Camper Specialist Henk

Interview met Henk Altena, Product Specialist en Claim Engineer bij Autotrust:

Onze Camper Garantie in de praktijk

Als Claim Engineer en Product Specialist bij Autotrust is Henk Altena nauw betrokken bij de ontwikkeling en het beheer van campergarantieproducten. In dit interview deelt Henk zijn ervaring, inzichten en visie over het belang van de Autotrust Camper Garantie en hoe Autotrust verkopers helpt bij het verbeteren van hun service aan klanten.

 

Camper Autotrust Henk

Kun je iets vertellen over jouw ervaring met campergaranties?

"Ik werk al zo'n drie à vier jaar intensief met campergaranties. We kregen steeds meer vragen van klanten over de mogelijkheden voor garantie op campers. We zijn tot de conclusie gekomen dat het niet alleen gaat om de aandrijftechniek, maar vooral om de leefruimte van de camper. Om duidelijk te krijgen wat de wensen van de verkopers zijn, ben ik actief naar onze klanten toegegaan. Hierdoor heb ik veel kennis opgedaan over de behoefte van onze klanten. Vooral het aspect van ontzorgen, zodat de verkoper geen zorgen meer heeft over garantie, is voor ons belangrijk. Het resultaat hiervan is dat we duidelijke en passende voorwaarden specifiek voor de campers hebben ontwikkeld. Het product is inmiddels drie jaar op de markt en de toevoeging van de leefruimte van de camper is zeer goed ontvangen door de markt."

Welke veelvoorkomende problemen zien jullie bij campers?

"Een veelvoorkomend probleem is de koelkast. De kosten van het vervangingen kunnen oplopen tot 3.000 euro. We hebben ook goede ervaring met het herstellen hiervan. Dit is specialistisch werk, en dus is het belangrijk dat we een goed netwerk van reparateurs hebben. Dit netwerk is steeds verder gegroeid, daar hebben we veel tijd en energie in gestoken."

 

Henk: “Onze dekking in Europa voegt veel waarde toe voor zowel de camperaar als de verkoper”

 

Waarom is juist voor campers een goede garantie extra belangrijk?

"Het belangrijkste aspect van een garantie is zekerheid. Het biedt de camperaar gemoedsrust, de verkoper kan zich hiermee onderscheiden in de markt. De verkoper heeft geen onverwachte kosten en hoeft zich geen zorgen te maken over de garantieafhandeling. Wij bieden een garantie met dekking in heel Europa, wat zeker voor campers een meerwaarde is. Dat zorgt voor een hoge klanttevredenheid."

Wat zijn de grootste onduidelijkheden over Camper Garantie?

 “Wat nog wel eens gebeurt is dat consumenten een andere verwachting hebben bij de door hen afgesloten garantiedekking, aangezien er meerdere mogelijkheden zijn op de dekking. Hierdoor kan het in sommige gevallen voorkomen dat zaken niet gedekt zijn. Wanneer een consument dan verwacht dat de dekking uitgebreider is dan daadwerkelijk dan resulteert dit in teleurstelling. Wij adviseren dan ook altijd om de voorwaarden goed door te lezen, zodat de klant volledig en juist op de hoogte is van zijn rechten en plichten om teleurstelling te voorkomen.”

Hoe helpt Autotrust camperverkopers bij het verbeteren van hun service?

"We organiseren kennissessies en voeren gesprekken waarin we met verkopers kunnen delen hoe zij hun service kunnen verbeteren. Het is belangrijk dat we hen actief betrekken bij het verbeteren van hun kennis over garanties en hoe ze dit het beste kunnen communiceren naar hun klanten."

Wat zijn de nieuwste trends in de campermarkt die impact hebben op garantie?

"De campermarkt groeit en dat is goed te merken. Vooral jongeren beginnen steeds meer interesse te krijgen in campers, maar ook de groep tussen de 35 en 50 jaar is steeds meer geïnteresseerd. Ze ontdekken de vrijheid van het reizen met een camper, het gemak van een 'huis' bij je hebben. Wat we zien is dat campers steeds meer moderniseren. De basis blijft hetzelfde, maar dingen zoals verwarmingssystemen en gebruiksgemak worden verbeterd. Dat heeft impact op de garanties die we aanbieden, omdat de technologie steeds verder vooruitgaat. De garantiedienstverlening wordt daarmee complexer en wordt het voor de verkoper ingewikkelder om goede garantie te verlenen."

Wat kunnen we verwachten van de toekomst van de Camper Garantie?

"We blijven onze producten door ontwikkelen en inspelen op de veranderende behoeften van de markt. We zullen steeds beter moeten inspelen op de wensen van zowel consumenten als verkopers, door hen goed te informeren en ondersteuning te bieden. “

 

 

GERELATEERDE ARTIKELEN