Onze motor achter de optimalisatie van processen en systemen bij Autotrust is Product Owner Arnold Nijboer. In dit interview onthult hij hoe hij zijn expertise inzet om de efficiëntie te verbeteren en innovatie te stimuleren binnen ons bedrijf. Leer meer over zijn rol, zijn passie voor automatisering en zijn visie op de toekomst van Autotrust.
Laten we beginnen met een kennismaking. Wie is Arnold?
“Ik heb Bedrijfskunde gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen. Daarna ben ik in het werkveld terecht gekomen en per toeval bij een verzekeraar. Hier heb ik vooral ontdekt waar mijn kwaliteiten liggen. Vanaf dat moment kwam ik erachter dat ik ICT echt interessant vind. Vervolgens heb ik 3 jaar bij een IT bedrijf gewerkt en kwam ik erachter dat het werk van een Product Owner echt bij mij past.”
Werk je al lang voor Autotrust? En sluit het werk aan bij je interessegebied?
“Ik ben op 1 januari 2023 bij Autotrust in dienst gekomen. De combinatie van verzekering/garantieproducten en auto’s vind ik een interessante combinatie om voor te werken. Daarnaast is het vooral de rol als Product Owner waar ik passie voor heb en dat heeft vooral mijn interesse gewekt.”
Wat is jouw rol en functie binnen Autotrust?
“Mijn rol als Product Owner houdt in dat ik de wensen vanuit de klant en mijn collega`s in kaart breng. Vervolgens denk ik na over hoe we deze wensen kunnen realiseren en tegelijkertijd de processen verder kunnen automatiseren en verbeteren. Ik ben verantwoordelijk voor het onderhoud en de verbetering van deze applicaties, met als doel om efficiënter te werken en de processen te optimaliseren, zoals het verbeteren van het proces rondom claims en het versnellen van het facturatieproces. Dit zorgt er ook voor dat klanten optimaal in onze systemen kunnen werken”
Op welk deel van jouw werk kun je een win-win-win situatie creëren tussen de consument, het autobedrijf en Autotrust?
“Een win-win-win situatie kan ontstaan wanneer we processen kunnen automatiseren en optimaliseren, waardoor zowel de consument als het autobedrijf sneller en efficiënter geholpen worden, terwijl Autotrust kosten bespaart en de klanttevredenheid verhoogt. We zijn op dit moment bezig met een track en trace voor consumenten die een defect hebben aan hun auto. Hiermee heeft de klant meteen inzichtelijk wat de status is van de reparatie. Wanneer Autotrust wacht op een diagnose dan staat er bijvoorbeeld wacht op reactie van het autobedrijf. Door deze duidelijkheid weet de consument waar deze aan toe is en is het autobedrijf en Autotrust geen tijd kwijt aan communicatie.”
Wat geeft jouw baan de meeste voldoening?
“Het geeft de meeste voldoening als je iets nieuws oplevert wat echt waardevol is voor een opdrachtgever. Ik werk zowel voor consumenten, autobedrijven als collega’s, dat maakt het leuk en afwisselend. Zo hebben we laatst onze aanstuurkaart met reparerende autobedrijven aangepast zodat de consument kan filteren op de dienstverlening. Zo draag ik eraan bij dat de consument bij de garage terecht komt die de juiste diensten levert.”
Kun je iets vertellen over de toekomstplannen van Autotrust?
“Op het gebied van IT werken we samen met Bovemij om te kijken waar we nu staan en wat er moet gebeuren om tot de ideale situatie te komen. Persoonlijk ben ik gemiddeld één keer per maand in Amsterdam of Nijmegen voor overleg. Wat betreft projecten die ik graag wil oppakken, dat zijn onder andere het optimaliseren van ons IT-landschap en het verder uitbouwen van onze waardevolle samenwerkingen met partijen die ons echt goed helpen daarbij.”