Het verhaal van Willanka: de creatieve kracht achter de marketing van Autotrust.

Maak kennis met Willanka, de creatieve kracht achter de marketing van Autotrust. In dit interview vertelt zij over het succes van Autotrust en op welke manier zij hier met passie aan werkt. ‘Of het nu gaat om pakkende campagnes, het beheren van onze online aanwezigheid, het ontwikkelen van samenwerkingen of het analyseren van markttrends, ik streef er altijd naar om Autotrust naar nieuwe hoogten te tillen. Dat kan ik niet doen zonder de samenwerking met mijn collega’s vanuit diverse disciplines.’

Wat is je passie, wat vind je leuk aan werken bij Autotrust?
“Ik ben marketeer bij Autotrust en dat doe ik inmiddels 2,5 jaar. Ik ben bij Autotrust terecht gekomen omdat ik de markt en het product heel erg interessant vind. Dat maakt het leuk om bij Autotrust te werken, daarnaast hebben mijn vriend en ik een passie voor auto’s. We hebben onlangs een 2e Alfa Romeo youngtimer aangeschaft die we technisch en cosmetisch weer helemaal in perfecte staat maken. Daarnaast rijden wij graag mooie routes via de passen naar Italië en hebben wij nog twee paarden die we graag wat aandacht geven."

Wat doe je als Marketeer voor Autotrust?
"Het leuke aan Marketeer zijn bij Autotrust is dat mijn rol heel breed is. Al mijn activiteiten zijn erop gericht om Autotrust naar nieuwe hoogten te tillen. Dat pakken we planmatig aan: we hebben op basis van de bedrijfsstrategie- en doelstellingen een marketingplan gemaakt. Dit is een jaarplan waarbij we verschillende middelen inzetten om aan de ene kant onze bedrijfsdoelstellingen te behalen en aan de andere kant onze klant, autobedrijven zo goed mogelijk te helpen met de verkoop van en kennis over garantie. Daarnaast is klanttevredenheid een thema die centraal staat binnen onze organisatie en werken we aan het stevig neerzetten van ons merk."

Wat zie je als jouw grote opdracht binnen deze functie?
“Het is belangrijk dat ik aan de ene kant de behoefte van de klant achterhaal, maar ook het bedrijfsresultaat niet uit het oog verlies. Dat zit hem vooral in het coördineren en plannen van campagnes en opdrachten. We willen de klant voeden met de juiste informatie over garantie, dat gaat verder dan alleen point-of-sale materiaal. Inmiddels zijn we gestart met de Autotrust Kennissessies, waarin we verkopers van autobedrijven trainingen geven over alle ins- en outs over garantie.”

Hoe help je de klant van Autotrust?
“Garantie is een lastige en onzekere kwestie, de koper van de auto doet meer onderzoek en wordt mondiger en het is aan het autobedrijf om het juiste verhaal te vertellen wat de wet- en regelgeving over autogarantie is. Wij helpen de klant met het vertellen van het eerlijke verhaal over autogaranties, het voeren van duidelijke voorwaarden en wij nemen het gehele aftersales proces over van het autobedrijf. Dus als de consument in het buitenland is wordt deze nog steeds door ons geholpen. Dat is vaak een gehele geruststelling.”

Wat geeft in jouw baan de meeste voldoening?
“De afwisseling tussen de verschillende projecten, maar ook alle toffe concepten die we aan het ontwikkelen zijn om de klant zo goed mogelijk te helpen. Het is leuk om te zien wat het eindresultaat van een campagne is, van concept naar een flitsend design. Zo hebben wij onlangs een campagne gerealiseerd waarin onze klanten promotiemateriaal konden aanvragen. Er was zoveel belangstelling, dat we met een team van collega’s de grote hoeveelheid aanvragen moesten verwerken. Het geeft een voldaan gevoel dat ook collega’s enthousiast worden van mijn werk.”

Wat zijn de grootse uitdagingen van je werk?
“De markt verandert continu, we vinden het belangrijk om onze klant zo goed mogelijk te informeren met de kennis die we in huis hebben. Daar ligt ook onze grootse uitdaging, de juiste stakeholders beschikbaar te krijgen om het verhaal te delen. Daarnaast groeit niet elk autobedrijf even snel met de markt mee.”

Op welke manier werk je samen met je collega’s?
“In mijn werk heb ik best veel raakvlak met andere afdelingen. Vanuit de afdeling Claims werk ik aan de klanttevredenheid voor consumenten die te maken hebben gehad met een defect, voor onze binnendienst werk ik processen en campagnes uit, terwijl onze buitendienst de daadwerkelijke klantbehoefte analyseert en mij helpt met nieuwe producten en campagnes.”

"Of het nu gaat om pakkende campagnes, het beheren van onze online aanwezigheid, het ontwikkelen van samenwerkingen of het analyseren van markttrends, ik streef er altijd naar om Autotrust naar nieuwe hoogten te tillen. Dat kan ik niet doen zonder de samenwerking met mijn collega’s vanuit diverse disciplines."

 

Relevante andere artikelen